Jdi na obsah Jdi na menu
 


Jak vytvořit příběh

28. 3. 2008

 Jak vytvořit příběh

Zamyslete se nad tím, co je v dětském světě konkrétního jedince důležité

  • věk dítěte

  • oblíbení mazlíčkové

  • oblíbené mediální osobnosti, příběhy

  • hrdinové

  • strach z čeho

  • co obdivuje

  • oblíbené činnosti

  • zvláštnosti v životě dítěte

  • které osobnostní složky dítě má, které by chtěli rozvinout

  • zamyslete se nad tím, jaká psychická nepohoda může poskytnout informace o možných tělesných problémech i naopak.,

  • vyberte postavy, které má dítě v oblibě, rozhodněte, která bude hlavní osoba děje ( nejen člověk, ale i zvířátko. . . .  )

 

Děj

  • vymyslete si zápletku podobnou problému dítěte = hlavního hrdiny příběhu

  • vymyslete cílový stav hrdiny

  • promyslete cestu, kterou musel hrdina vykonat k dosažení cíle

 

Psaní příběhu :

     Hlavní hrdina prožívá dobrodružství, zajímavosti, jež vyzdvihují to, že se oproti dřívějšku změnil, že je nyní lepší, silnější, moudřejší . . . . : Vše je třeba posilovat tím, že hlavní osoba příběhu je sympatická,odvážná....., výrazně ji vyzdvihujeme oproti ostatním osobám.

     Do děje včleňte podobné symptomy, kterými trpí dítě ( hrdina ), např. Bolestmi. Zdůrazněte, že není nemocný hrdina, nýbrž jeho např. Bříško. Dbejte na to, aby mu jiná moudrá osoba, zvíře. . . dala radu . . . . a že se mu pak bříško rychle uzdraví, protože roste, sílí. . . jako . . . .. Dříve bylo bříško nemocné, . . .. ale teď zesílilo. . .může s s brzy vyrovnat.

      Hlavní hrdina se v příběhu naučí věci, které dříve neuměl, ale nyní je zvládá dobře.

      Hlavní hrdina potká moudrou osobu ( čaroděje, moudrou sovu, kořenářku . . . ), jež mu vypráví, že v jeho bříšku ( = podvědomí ) se nacházejí malí pomocníci ( imunitní systém ), kteří to s ním myslí dobře, ale jeden z malých pomocníků zapřičinil svojí horlivostí nedobrou změnu. Ten mu nyní pomůže se tohoto stavu zbavit.

Klárčiny rady k psaní příběhu :

     Používejte pozitivní motivaci, dětský mozek zpracovává negativní příkazy opačně.  Např. "Nejez mrkvičku" - zpracuje podvědomí jako "Jez mrkvičku" . V takovém případě je možné použít  "Vím, že máš rád mrkvičku, ale jablíčka, hruštičky . . .  mají šťavnatější příjemnou chuť než mrkvička ".

Klára a Mirek

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Láska v srdci

Mira Kozárová,31. 12. 2008 10:49

Milý pán Miroslav! Je posledný deň roku a ja padám na zadok. TOTO som hľadala celý rok. Našla som etpzeriku a anjleskú energiu, automatiockú kresbu, automatické písmo...Všetko si skúšam na vlastnej koži a je to krásne. Ale stéle som niečo hľadala. Pracujem v ZUŠ a darí sa mi hlavne s deťmi v predškolskom veku. Je to úžasná práca, učím pred rodičmi 2x po 1,5 hod. v týždni a rodičia odchádzajú z hudobno-dramtickej príopravy ako znovuzrodení. Poďakovanie mám každodenne, čo doposiaľ nebolo. Ale stále som nevedela, čo ďalej. A tu ste VY so svojou ROZPRÁVKOVOU metódou. ďakuje, ďakuje, ďakujem. Je to úžasný a pritom tak jednoduchý nápad, že musel skutočne padnúť z neba. Úproimne Vám ďakujem a veľmi pekne Vás prosím o osobnú konzultáciu. Mám voľno do 12. 1. a 11. 1 by som rada priľla do Plzne s dcérou /18 r.bábkoherečkou/ na Suttnerovej maľbu. Prosím, ozvite sa mi. S láskou a úprimnou vďakou zostáva Miroslava Kozárová, Bánov pri Nových zámkoch.